Same old, Same old! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Paula - WaarBenJij.nu Same old, Same old! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Paula - WaarBenJij.nu

Same old, Same old!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paula

09 Juni 2008 | Griekenland, Skíathos

Yasú,

Vandaag woensdag was weer een dag vol Thomas Cook transfers! De departure ging erg goed alleen miste ik wat mensen maar Lee zei “Don’t worry, it’s not your responsibility, probably they took a taxi or something” dus ik maakte me er dus verder ook niet druk over! Op het vliegveld aangekomen ging alles voorspoedig maar de problemen volgde al snel toen ik op het punt stond met mijn over volle bus te vertrekken. Er stonden 2 mensen niet op de lijst terwijl ze wel met Thomas Cook hadden geboekt, strange!!!! Dus ik heb Christine gevraagd wat de bedoeling was en ze zei dat het geen probleem was en dat ze het hotel zouden bellen dat ze in ieder geval wisten dat deze mensen zouden komen! Maar ja mensen schieten natuurlijk in de stress als ze horen dat ze niet op de lijst staan dus ze vroegen me gelijk mijn nummer enz. Nou oke op weg naar het hotel van die mensen belde Lee me om te zeggen dat ze in kamer 13 zaten en dat ik dat maar moest doorgeven! Maar ik was net mijn bus praatje aan het doen toen hij belde dus ik was ongelofelijk afgeleid en kon niet meer uit mijn woorden komen dus ik leek net een malaka (idioot) daar in die bus maar goed het hotel wist dat ze kwamen dus geen probleem, maar omdat we zo lang moesten wachten totdat alles uitgezocht was waren de andere mensen in de bus ook een beetje sjag want die wouden naar de hotels en dat is natuurlijk wel begrijpelijk! Dus nou goed eenmaal paar stops gehad kwamen we bij hotel Astoria aan en daar stonden 2 mensen te wachten dus ik stap de bus uit en vraag of ik ze kan helpen! “we weten dat je het erg druk hebt maar (toen begon ze te huilen)” Bleek dat haar man zijn broer vandaag was overleden en dat ze zo snel mogelijk terug naar Engeland wilden! Dus ik heb Lee gebeld hij ging alles regelen, ik geprobeerd de vrouw beetje te kalmeren en dat we ons uiterste best gingen doen om ze op de vlucht van vanavond te krijgen! Ik was ondertussen zo gestrest want ik had nog 20 mensen in mijn bus zitten die nu echt wel een keer naar hun hotel wouden na al dat gewacht! Gelukkig heb net van Lee te horen gekregen dat ze vanavond terug naar Engeland gaan dus daar was ik erg blij mee! Nu zit ik even te relaxen want ik ben geestelijk echt uitgeput! Lichamelijk trouwens ook!

Donderdag heb ik heel de dag voor Libelle gewerkt bij hun op het kantoor! Welkomst enveloppen geschreven en enquetes voor ze op de computer ingevoerd. Libelle heeft namelijk als de gasten weer naar huis gaan een enquete met vragen wat ze vonden van hun accommodatie en van de reisleiding. Anke en ik hebben ons dood gelachen om wat mensen allemaal opschrijven, soms de meest idiote dingen haha.

Vrijdag was het weer airport dag alleen omdat het steeds zo lang was, soms wel van 9 uur in de ochtend tot 10 uur in de avond, vorige week zelfs van 9 uur sochtends tot 1 uur savonds! Dat vonden ze wel een beetje te lang voor ons dus nu werken we voortaan in shifts. Ik heb vrijdag de ochtend gedaan (11 uur tot 3 uur) en Tessa de middag en avond (3 uur tot 9 uur). Het begon al goed want toen ik wakker werd regende het dus ik baalde vreselijk want ik wist wat dat zou betekenen. Wat ik dacht was waar, de vliegtuigen konden niet landen omdat de landingsbaan nat was. Voor andere vliegvelden is dit niet zon groot probleem maar omdat de landingsbaan hier zo kort is is het gevaarlijk om met regen te landen. Dus we hebben ruim 2 uur op de eerste vlucht zitten wachten. Alle vliegtuigen waren verschrikkelijk delayed dus alles kwam op n begeven moment ook allemaal tegelijk binnen. Ik liep te rennen als een kip zonder kop om bussen te regelen voor Thomas Cook en om mijn eigen mensen op te halen! Gelukkig mocht ik om 3 uur lekker naar huis! Savonds zijn Anke en ik en Thomas Cook weer bij de chinees wezen eten maar dit keer heb ik pasta gegeten haha! Ik heb weer een super vet filmpje van een van de inkomende vliegtuigen gemaakt! Zie onder!

Zaterdag een dag vol welkomst meetings voor Amathus en Medhotels! S’middags hebben we vrij gekregen want Marion vond dat we wel genoeg hadden gedaan deze week! Ik heb die middag mijn appartement schoon gemaakt want dat was wel echt nodig! Mijn kastjes stonken naar alsof er al een jaar een dode muis ofzo in lag maar nu is alles schoon! Ik ben bang dat ik echt zon poetsmuts word dalijk strax in mijn eigen paradijsje!

Zondag was mijn vrije dag en Tess had de ochtend vrij gekregen! Eerst lekker uitgeslapen en toen naar Skiathos Princess (een van de luxte hotels van het eiland, vorig jaar hebben hier Goldie Hawn, Pierce Brosnan en Colin Firth geslapen voor de opnamens van Mama Mia) voor onze body treatments! We wouden met de bus gaan maar die kwam pas om 2 uur en om die tijd hadden we de afspraak niet echt handig dus! Een van onze Taxi mannen opgezocht die ons met een fixe korting erheen heeft gebracht! Een maal daar onszelf in een te grote badjas gehezen en te grote slippers! Ik werd naar de relax ruimte gebracht en Tessa begon gelijk met de behandeling! Ik lag daar met een andere vrouw op verwarmde stoelen echt heel lekker maar ik kon me lach echt niet inhouden (je weet wel net als dat je bij de tandarts ligt en je die vent aankijkt) echt voorschut maar goed! Daarna moest ik onder een douche waar de stralen van alle kanten kwamen heel relax! Ik kon ook op een knopje drukken voor lekkere geuren zei ze! Dus ik op dat knopje drukken, schrok me wild in een keer kletterde een hele waterval op mijn badmuts! Hahah nou goed daarna na een kamertje en toen werd ik eerst helemaal gescrubt en daarna een masker over mijn hele lichaam! Daarna moest ik 20 minuten als een mummie in plastic liggen met pling keplonk muziek ( mama begrijpt me wel) en daarna weer douchen! Heerlijk ingesmeerd met Body lotion! Het was heel apart maar wel echt heerlijk! :D de sloffen hebben we mee genomen om mee in ons appartement te lopen! De treatment kost normaal 65 euro, dat had ik er niet voor over gehad!

Vandaag maandag! Een spannende dag want Opa en Oma kwamen vandaag aan! Ik moest eerst zoals gewoonlijk naar de haven voor sudtours! 4 gasten voor Palmyra maar die is al 2 weken achter elkaar overboekt dus moesten ze naar Rea en dat moest ik ze gaan vertellen! Niet mijn favoriete bezigheid maar iemand moet het doen. Gelukkig pakte deze mensen het goed op en kon ik ze er met een gerust hart naartoe sturen! Daarna naar het vliegveld om 2 mensen voor Libelle op te halen want die vlucht was ook overboekt (het begint nu al) dus die zaten op de Sudtours vlucht waar ook opa en oma op zaten! Ondertussen begon de lucht al aardig donker te worden en begonnen we ons zorgen te maken of ze wel gingen landen of niet! Gelukkig is dit wel gebeurd! :D Vond het zooo leuk om Opa en Oma weer te zien! :D Wel heel vreemd zo hier in deze omgeving! Wel echt super:D Jammer dat ze gelijk weer naar Skopelos gingen! Over een weekje komen ze weer terug! :D

Oja ik heb nog un huisdoer erbij, ik liep mijn pleintje op van mijn appartement en daar liep een super klein zwart konijntje, ze paste in een hand! Heb haar tijdje vast gehouden en toen moest ik weg! Toen ik terug kwam was ze weg :( misschien komt ze nog terug, ze is namelijk van iemand die boven me woont! Misschien zette ze haar daar wel neer zodat ze kan lopen daar ofzo geen idee!
Nou dat was het wel weer voor even!

Nog 1 week woehoeeeeee :D

Hvjullie! Kusje Pau!!


  • 09 Juni 2008 - 15:29

    Nick:

    Jippie.. dit keer mag ik de eerste zijn die een berichtje plaatst en volgende week mag ik de eerste zijn die je in griekenland dood knuffelt...

    Nog 7 dagen vandaag! Nog even schatje!Daarna kunnen we echt aftellen naar het einde..:)

    Ik hou van je pauwie..

    Xxx & Liefs Nick


  • 09 Juni 2008 - 20:09

    Mama:

    leuk stukje weer Pau! Keplinkeplonk muziek klinkt me bekend in de oren! Wel heerlijk om even zo te relaxen, krijgen jullie dat nog een keer als jullie je best blijven doen? Wel bijzonder he om oma en opa daar weer te zien. Oma vond je net een griekse godin!! Zo mooi!!Knap hoe je alle problemen het hoofd weet te bieden elke keer. Ik zou er ramgek van worden geloof ik!!
    Nog even aftellen en dan begint het feest!!!!
    Heel veel loefs, maak veel plezier en tot snel!

  • 10 Juni 2008 - 09:37

    Oma En Opa :

    Hoy Paula
    We wiaten dat je veel mee zou maken, maar dat het soms zo hectisch is, hadden we niet verwacht. Ook een heerlijke behandeling waar je over schrijft doet dan wel goed. Zeker als het niets kost. Ik moest van Oma zeggen wat een schattig poesje, maar ze bedoelde natuurlijk het konijntje. Oma heeft er al een copie van gemaakt.
    We hopen dat je in je eigen apartementje het naar je zin maakt.
    Veel liefs en kusjes van oma en opa, xxxxxxxxx,doeiiiii en doe Tessa de groeten.

  • 10 Juni 2008 - 19:57

    Rianda:

    Hoi Paula,
    Heb weer genoten van jouw verhaal en foto's.
    Ik krijg gelijk, jullie openen straks de 1e dierentuin op Skiathos. Elke week één dier erbij is toch minstens zo'n 21 beesten aan 't einde van jullie stage, haha.
    Wat 'n geweldig filmpje van dat vliegtuig. Ik zag ons nu al aan komen vliegen, nog 'n kleine 2 weken dan is 't zover. We verheugen ons er ontzettend op om jullie weer te zien. Doeii

  • 11 Juni 2008 - 18:22

    Co:

    Wat een belevenissen allemaal ook leuk om later weer eens natelezen.Er is weer een kaart onderweg naar jou ik vond hem zelf heel leuk hij past goed in je dieren tuin.De tijd dat NICK komt schiet ook alweer op en opa en oma zijn er ook al en dan komen papa mama en Brenda weer zo vliegen de weken snel voorbij.Doe iedereen de hartelijke groeten en wens ze een fijn verblijf daar toe.groeten en een kus van CO

  • 12 Juni 2008 - 11:46

    Roy:

    Hee Paula,

    Drukke dagen lees ik wel! Wel fijn dat alles met die engelse mensen goed is geregeld en de rest ook goed is gekomen! Nou nog een paar daagjes, en Nicky is weer bij je (A)!

    Kusje x

  • 18 Juni 2008 - 22:00

    Roberto:

    Yasú Paula!

    Calimera,
    Hoe is het daar op dat blok steen in the Aegean? Ben echt nog steeds strond jaloers op iedereen die een super stage heeft!! :P Maar jullie hebben die plaats absoluut verdient!!!!!!!! Wil het ammel lukken daar? Heb inmiddels het één en ander al daarheen geboekt om mijn reisbureautje ;). Wat ben ik toch weer goed voor de Sporadese Economie he :P Dus je verwacht er een hoop uit deze regio hoor..! Veeel plsieeer nog...!

  • 20 Juni 2008 - 14:33

    Annika:

    Aa wat lief dat konijntje! Dat heb je nooit verteld haha... ohh die zou ik ook wel hebben willen knuffelen.. Ga je morgen nog voetbal kijken of ga jij ook naar de bios?! x

  • 21 Juni 2008 - 07:12

    Peter En Hettie:

    Jippie, ik ben de laatste die een berichtje plaatst. Heb nu pas jouw verslag gelezen Paula. Erg laat he. Nou ik kan 100.000 dingen verzinnen waarom nu pas, vakantie, op het werk druk thuis druk, geen tijd etc. etc. etc. Maar we kwamen er gewoon niet aan toe. Vandaag moest toch even het adres van Judith worden door gegeven dus maar meteen het hele spannende verslag van de afgelopen weken door gelezen. Dat is toch elke keer weer leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    We wachten nu weer vol spanning op de volgende episode. Nou groetjes van ons en hou je haaks.

  • 24 Juni 2008 - 06:39

    Krimpen:

    Mijn allerliefste kind,
    Jammer dat we elkaar niet meer zagen op het vliegveld.Na Kavalo (allemaal uitstappen en wachten in een hete ruimte met veel te weinig zitplaatsen)vlogen we na ca.3 kwartier naar huis.Natuurlijk zaten onze koffers helemaal onderin zodat we bijna een uur moesten wachten(de band liep ooknog vast)daarna wachten op de bus die ons terug moest brengen naar het hotel waar onze auto stond,en toen in de file naar huis!We waren om kwart over 6 eindelijk weer thuis.Vliegen gaat snel,maar al dat wachten er om heen is een crime.Het was toch dik de reis waard om jou daar te zien.Nu maar weer uitkijken naar Papa en Mama en Brenda.Houd je goed,pas goed op jezelf en geniet van alles ondanks alle troubles.Wij zijn nu nog trotser op je dat je je daar zo goed door alles heenslaat.Heel veel liefs en xxxxxxxxxxxxOma Annie en Opa Marinus

  • 25 Juni 2008 - 06:43

    Krimpen:

    P.S.
    Ik vergat helemaal om Nick nogfijne dagen te wensen en sterkte bij het afscheid.Dus nu nog bij deze.Sorry Nick!Oma.xxxxxxxxx

  • 29 Juni 2008 - 12:47

    Bart En Thea:

    Hoi Paula,
    ik heb je schrijverskunst gelezen, dat is erg leuk gedaan. Volgens mij is het daar wel goed vertoeven.
    Lijkt ons wel mooi voor een vakantie.
    Fijn dat je bezoek hebt gehad van je opa en oma, en natuurlijk ook van Nick. Maak er nog een gezellige tijd van.
    Groetjes, Bart en Thea. En een pootje van Rex.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Skíathos

Paula

Actief sinds 27 April 2008
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 32910

Voorgaande reizen:

04 April 2009 - 27 April 2009

de 2de hereniging van familie de Rave

28 April 2008 - 28 September 2008

Stage op Skiathos in Griekenland

Landen bezocht: