Hoop ellende, hoop lol! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Paula - WaarBenJij.nu Hoop ellende, hoop lol! - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Paula - WaarBenJij.nu

Hoop ellende, hoop lol!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paula

26 Mei 2008 | Griekenland, Skíathos

Calispera,
Ik heb iets heel slims gevonden :d omdat ik iedere keer vergeet wat ik allemaal heb meegemaakt ga ik gewoon zodra ik weer op het kantoor ben de dingen van die dag opschrijven die ik graag met jullie wil delen, grappige dingen, stomme dingen, genante dingen enz! En dan als ik een aardig voorraadje heb verzameld dan zet ik het op mijn site!

Donderdag 22 mei
Ik heb vandaag mijn eerste excursie transfer gedaan, ik heb dit de week ervoor samen met Tina gedaan die dat normaal gesproken doet! Ik heb dus deze keer alleen gedaan en het leek allemaal super makkelijk toen ze het mij had uit gelegd, het is ook heel erg makkelijk alleen niet als handige Stafanos (ook van excursies) mij niet verteld welke personen van welke organisaties ik in mijn bus moest meenemen! Dus ik kwam aanrijden bij de eerst bus stop en daar stonden echt iets van 20 mensen dus ik dacht o jee dat past nooit in mijn bus als ik nog 5 andere stops moet doen! Maar goed ik met mijn blonde hoofd laat al die mensen in de bus, tickets gecontroleerd enz. maar ik wist gewoon dat het niet klopte dus ik voor de zekerheid Stefanos gebeld maar die nam natuurlijk zijn telefoon niet op! De buschauffeur ook zenuwachtig want we stonden midden op de weg en er konden bijna geen auto’s meer langs (jaa zeer klein eiland, niet zulke brede wegen)Maar ik vroeg hem alsjeblieft te wachten want ik moest bellen! Ik Tina gebeld en gevraagd of ik de mensen van Pabel tours ook moest meenemen maar dat moest niet haha en die mensen zaten al in de bus! Dus ik moest ze eruit sturen, dus ik heb de microfoon gepakt en gezegd dat ik het verkeerd had begrepen en dat ze moesten wachten op de volgende bus! Haha gelukkig konden ze er om lachen maar ik vond wel een beetje voorschut! Toen waren er nog 2 mensen van tui en 2 van First Choice die zeker wisten (jaa tuurlijk, gasten weten het beter) dat ze in mijn bus moesten want dat zei de Hostess van Olimpic, die inmiddels met haar bus achter de mijn e stond! Dus ik had zoiets van nou ja als jullie het allemaal zo goed weten kom maar in mijn bus dan! Uiteindelijk kwam ik het meisje tegen van Tui hellas, die de excursie transfer doet voor TUI en First Choice en die miste al 4 mensen haha maar goed het was geen probleem als ze maar in de haven zouden komen! Alles toch nog goed afgelopen :D daarna zijn Tessa en ik naar het strand gegaan!

Oke wat we vandaag (zaterdag 24 mei) nou weer hebben meegemaakt. In de ochtend hadden we het super rustig! Ik heb trouwens kaatjes weten te bemachtigen voor Marco Borsato in oktober :D dus daar ga ik samen met Nicky naar toe als ik weer terug ben! Het concert is precies op de datum dat we 2 jaar iets hebben! Romantisch hé :D heb er echt SUPER veel zin in :D, we hebben beetje aan ons verslap van school gewerkt en Tess heeft alvast haar aankomsten en vertrekken gecheckt! ’s Middags moesten we naar het vliegveld voor de arrivals van Resort Hoppa. Ik zal nog even uitleggen wat dat precies in houd want volgens mij heb ik dat nog niet echt verteld. Je hebt ook gasten die hun vervoer en hun accommodatie los van elkaar boeken dus niet als een pakket. En om er zeker van te zijn dat ze een taxi hebben als ze hier aan komen boeken ze die alvast in meestal Engeland (dus meestal Engelsen doen dit) en dat doet het bedrijf Resort Hoppa die neemt alvast betalen in ontvangst voor de taxi’s die ze hier gaan gebruiken. Normaal gesproken zijn er helemaal geen Engelse vluchten op zaterdag maar omdat gister het vliegtuig technische problemen had kon het niet vertrekken en zou dus een dag later aan komen vandaag dus. Normaal gesproken hebben we ook geen 25!!!!! Maar 2 of 4 of 6 mensen voor Resort Hoppa, dit keer hadden we er dus 25!!! Dus wij stonden al in de start blokken met de blaadjes klaar om zo goed mogelijk deze 25 mensen op te vangen! We hebben ze allemaal bij elkaar gezet en toen begon het gezeur: “wanneer komt er nou een taxi” “en ik dacht dat we ze voor geboekt hadden” Zo noemen ze het wel, alleen omdat dit eiland zo klein is hebben we maar 15 taxi’s op dit eiland rondrijden of zo en kunnen we deze absoluut niet “reserveren” of iets dergelijks. Alle taxi’s waren vandaag waarschijnlijk allemaal koffie aan het drinken of zo want er waren er maar een stuk of 8/10 dus wij balen! Maar goed toen werd het alleen nog maar erger let op! De rest van de mensen die op de vlucht zaten hadden ook hun vervoer en accommodatie apart geboekt alleen deze mensen hadden GEEN taxi gereserveerd bij Resort Hoppa of een ander bedrijf of iets. Dus die stonden allemaal netjes in een rij te wachten op een taxi (welke gek gaat hier nou in de rij staan voor een taxi maar goed wij dachten Prima) De ene taxi na de andere verdween met mensen die eerder het vliegveld uit waren dan ons! Ze komen natuurlijk wel altijd terug als ze zien dat er nog meer mensen zijn voor een taxi! Ze kwamen terug en wij probeerden ze te stoppen omdat wij voorrang krijgen voor die mensen met een voor geboekte taxi. Die mensen die dat niet hebben waren het daar natuurlijk niet mee eens want die stonden ook te wachten op een taxi! Op een begeven moment belde Kostas ons omdat er 2 mensen die een taxi met Resort Hoppa hadden geboekt hadden gebeld naar het kantoor dat ze ons niet konden vinden! Dus ik zei vind je het gek, we zijn maar met zijn 2en en we moeten 25 mensen opvangen! Dus hij zei oké ik kom eraan en hij is ons toen met de aller hoogste baas komen helpen om taxi’s te verzamelen! Dus de een na de ander kwam naar ons toe ghehe echt grappig maar die mensen die in de rij stonden te wachten werden helemaal gek! Zon vrouw allemaal tegen mij schreeuwen en schelden, dus ik netjes uitgelegd dat wij van Resort Hoppa waren en dat onze mensen voorrang krijgen omdat ze al hebben betaald en alles. Die vrouw ging echt serieus door het lint, dus ik zei ik praat niet meer tegen u als u zoo schreeuwt dus toen ben ik weg gelopen en heb ik opnieuw lekker taxi’s voor haar neus in gepikt! Tessa en ik vonden het best grappig want op eens hadden wij de macht over alle taxi’s bijna haha dus wij moesten lachen! Toen kwam er een man naar me toe “do you think this is funny” dus ik zei “ no why?’ “because you just keep on smiling” “I’m just doing my job, that’s all” toen liep ik weg en hij liep me achterna allemaal stomme dingen te zeggen amar heb hem gewoon genegeerd. Stomme vent! Naja eenmaal klaar op het vliegveld gesjeeeeeeeest naar koukounaries want Tess had visits maar ze was al te laat haha maar goed alles is goed afgelopen! In de avond hebben w emet alle reps het euro visie song festival gekeken en dat was erg gezellig, best komisch al die verschillende nationaliteiten haha! Iedereen had zijn vlag meegenomen behalve wij natuurlijk omdat we er niet bij zaten, alweer niet! :S Wij hebben mee gejuicht voor Griekenland want die hadden een erg goed liedje dit jaar :D Ze hebben helaas niet gewonnen maar goed! We hadden ook nog iets leuks bedacht. Iedereen die wou moest 2 euro betalen en een klein kaartje grabbelen met daarop een naam van een van de landen. Het land wat je had gegrabbeld, als dat zou winnen zou je de 50 euro winnen die we alle hadden ingelegd voor het mogen grabbelen. Tina van excursies heeft uiteindelijk gewonnen met Rusland haha!

Zondag was mijn vrije dag en hebben ik en Tessa op het strand gelegen, Tessa was eigenlijk niet vrij maar omdat we vrijdag en zaterdag zulke heftige dagen hadden gehad mocht ze de ochtend en middag vrij nemen! ’s Avonds zijn we met de Libelle meiden uit eten geweest! Echt super gezellig! We dachten dat we gewoon ergens in de haven zouden gaan eten maar we zijn naar de windmolen gegaan waar een restaurant zit! Ik had hakken aan en was dus niet voorbereid op de idiote weggetjes haha de rest trouwens ook niet! Alleen Tessa had slippers aan! We hebben heerlijk gegeten, ik heb zalm op! En de rekening jaaaaaa die werd betaald door de supervisor van Libelle die een weekje over was gekomen om alles te checken en hij was ook mee met het eten! Haha het was al zon duur restaurant dus Tess en ik waren al aan het stressen of we wel genoeg geld hadden. Nou niet nodig dus ghehe de rekening was om precies te zijn € 330,- voor 9 man woehoeeee!!!

Op dit moment is het nu maandag 26 mei en heb ik vanochtend een paar mensen voor Tess op de haven opgehaald en ze verteld dat ze om kwart voor 9 bij de haven politie moesten gaan staan om met de bus mee te gaan naar het vliegveld! Ik vind het nog steeds heel raar om al die gasten te zien komen gaan terwijl je hier zelf nog een hele tijd zit! Soms nou ik nog weleens in de dat vliegtuig willen springen en mee willen gaan naar Nederland hoor! Al is het maar voor een paar dagen! Ik mis iedereen nog steeds!! Ook heb ik vanochtend Libelle weer geholpen! Ik ben vooral goed voor het lopen met de gasten naar de acco’s want sommige zijn niet te bereiken met de bus! Ik loop meestal mee naar Manolas, een acco vlakbij het centrum maar ook niet te bereiken met de bus! Het ging allemaal prima alleen er bleken problemen te zijn met de kamer indeling en de vrouwen die daar werken spreken absoluut geen Engels dus ik heb me eruit moeten redden door te communiceren met handen en voeten! Gelukkig alles weer opgelost en met een gerust hart Manolas weer verlaten! Vanmiddag ga ik My Travel weer helpen met het regelen van de bussen! Relaxte middag dus! :) Ik zal dit bericht er maar gelijk opzetten want hij word wel erg lang!

Ik vind het nog steeds super leuk om al die super lieve berichtjes van jullie te lezen! Echt super dat er nog zoveel mensen aan me denken! :D

Opa’s en oma’s ik heb de skype telefoon weer aan de praat gekregen dus binnenkort zullen we elkaar weer spreken :D Opa Marinus en Oma Annie zie ik al weer bijna :D ik heb jullie al op onze arrival lijst zien staan! Ik ga mijn uiterste best doen om maandag 9 juni op het vliegveld te staan als jullie aan komen!

Nicky, vind het super dat we zo’n leuk vooruitzicht hebben! Eerst kom je al over 3 weekjes hierheen waar ik super super super veel zin in heb en dan 14 oktober :D:D:D:D Ik hou van je lieverd! Super veel!!!!!!!!! Tot snel, heerlijk om dat weer te kunnen zeggen!!

Papa en mama jullie super bedankt voor al het geregel thuis! Ben trots op jullie, vooral op jou mama!! (K)

Tot snel!

Love youu!

Liefs Paula! (L)

  • 26 Mei 2008 - 10:01

    Peter En Hettie:

    Hoi,
    Paula, wij zijn de eerste deze keer met een reactie?
    Alweer een spannend verhaal en deze keer snel na het vorige verhaal. Ik geloof dat je al een beetje gewend raakt aan de stress. Je kunt lachen om al die toeristen die zo moeilijk doen. Volgens mij ben je al goed gewend daar. Nou, 9 juni naderd ook al met rasse schreden. Dus je hebt iets om naar uit te zien.

    Groetjes.

  • 26 Mei 2008 - 10:32

    Mama:

    Ha lieve kind,
    Heb weer hartelijk moeten lachen om al je verhalen en avonturen die je daar beleeft. Volgens mij kunnen je vingers je hoofd niet bijhouden!!Leuke sfeerplaatjes ook die je op de site hebt gezet, ik geniet daar heel erg van. Zo kunnen we toch je avonturen een beetje meebeleven daar. Krijg zo'n zin om te gaan kijken, het weer is hier maar weer pet vandaag. Goed he, Griekenland is toch nog 3e geworden!! Jammer dat je de pot niet hebt gewonnen, maar volgens mij heb je in elk geval een leuke avond gehad!!Ik mis jou ook elke dag hoor, vind die opgeruimde kamer maar helemaal niks!!Het doet me in elk geval goed dat je nu van die vrolijke(ahum)verhalen schrijft op je site. Vertel tegen iedereen dat we zo apetrots op je zijn!!!
    Geweldig kind!!
    Heel veel liefs en heel veel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx mama

  • 26 Mei 2008 - 11:55

    Oma En Opa R.dam:

    Hoy Paula,
    Ik zal eerst beginnen te zeggen dat je alle leuke dingen blijft onthouden en de mensen die ouwehoeren snel weer vergeet.Het is goed dat je de man die eigenlijk onbeschoft te keer ging maar heb laten praten (of liever gezegd lullen) Ik denk dat je waar je in de toekomst terecht komt je hetzelfde zal meemaken, maar dan heb je zo'n dikke huid gekregen en ervaring opgedaan dat je het dan allemaal goed aan kan. We hebben de foto's bekeken en vinden die heel leuk. Je hebt daar toch maar een goed leventje met de excursies en gezellig eten met een groep. Zo te lezen zijn de mensen die het daar voor het zeggen hebben niet kinderachtig en weten ook wel dat juist de mensen die met vakantie komen lastig zijn, want die verwachten dat alles goed geregeld is en als je te weinig taxi's zijn hebben zij daar geen boodschap aan. We vinden dat uit je verhalen blijkt dat je het goed oplost na zo'n korte tijd dat je daar bent.
    We zien uit naar je volgend verhaal.
    Veel liefs van ons en maak er een fantastische tijd van en geniet zo veel als mogelijk is, xxxxxx

  • 26 Mei 2008 - 19:07

    Roy:

    Hee Paula,

    Leuk berichtje weer! Als er volgende keer nog keer zoon onbeschofte vent komt, gewoon even mij bellen dan los ik het wel op (A) haha! Mijn examens gaan redelijk trouwens, ik denk dat ik wel slaag, maar moet nog even afwachten. Ik ga ervanuit dat je op je hotelkamer de griekse vlag voor mij uithangt op 12 juni als ik de uitslag binnen krijg haha! Morgen nog engels en dan ben ik klaar. Ik zal je op de hoogte brengen als ik bericht krijg of ik geslaagd of gezakt ben. Nou schoonzusje, veel plezier nog daar, proficiat met je nieuwe huis, en ik hoop vaak te kunnen komen logeren als ik in de stad ben uitgeweest en niet meer naar huis kan lopen haha :P! Je houd maar een aparte kamer voor mij vrij, zodat ik elke week met mijn meisjes langs kan komen hahah! Ik zal je trouwens wel helpen met verven en opknappen enzo. Pappa en mamma en Nicky hadden ook al grote plannen om je te komen helpen als je terug bent, dus die Villa de Rave wordt een feit haha! Nou ik ga maar weer stoppen! Leuke fotos!

    Groetjes en kusjes Roy.. xxx

  • 27 Mei 2008 - 20:26

    Papa:

    Ho Pau,

    ik zit nu in Berlijn en lees jouw nieuwe stukje. Ik moest daar wel een paar uur internet voor kopen maar dat is gezien de inhoud van jouw verhaal meer dan de centen waard. Ik heb net Sushi zitten eten. In buurt van het hotel zitten vijf of zes Sushi-restaurants. De concurrentie is goed te merken want voor een tientje heb je al een fantastisch menuutje met 18 stuks. En lekker dat ze zijn, mmmmmmmmmm. Ik moest dan ook meteen aan jou denken, maar ja jij eet ook niet slecht, zeker niet als Libelle trakteert. Niets zeggen tegen de Libelle reizigers hoor, anders worden die ook nog boos, net als de toeristen die op een taxi wachten. Moeten wij ook alvast een taxi bestellen voor als wij aankomen, anders moet ik ook boos op jou worden omdat je de taxi's voor onze neus wegkaapt, haha. Leuk verhaal en hou vol met de ergste menselijke diersoort, 'de verwende toerist'.

    Groetjes en XXXX Papi.

  • 28 Mei 2008 - 21:13

    Rianda:

    Hoi Paula,
    Ik schrok toen ik je bericht las 'Hoop ellende' gelukkig werd ik meteen weer gerust gesteld door de 'hoop lol'. Ik hóóp dat je het mééste lol hebt. Ze moeten daar op Skiathos maar een verordening invoeren vanaf nu: 'zeurpieten worden niet meer toegelaten op het eiland'. Haha. Probeer maar lekker veel lol te trappen en laat al dat gezeur gewoon je ene oor in en meteen je andere oor weer uitgaan.
    Groetjes tot over 4 weken

  • 30 Mei 2008 - 20:20

    Krimpen:

    Hoi lief kind,
    We zijn vanavond thuis gekomen uit Luxemburg en meteen achter de P.C. gekropen om te zien hoe het met iedereen was.Wat een leuk huis krijg je!!!!We kunnen bijna niet wachten om er koffie te komen drinken.Je verhalen zijn geweldig.Morgen mail ik beter.xxxxxxxOma Annie

  • 31 Mei 2008 - 17:13

    Judith:

    Hoi Paula,

    Ik kijk regelmatig op deze site en vind het erg leuk om je verhalen te lezen. Nog 2 weekjes en dan komt Nicky al en kun je lekker samen zijn verjaardag vieren (en de mijne natuurlijk ook ;)Heel veel plezier nog

    groetjes judith

  • 01 Juni 2008 - 20:15

    Krimpen:

    lieve kleindochter,
    Er kwam gisteren niets van mailen.Caravan leegmaken,wassen, boodschappen doen,bellen, en ondertussen ook nog kletsen met de buurtjes.De dag was om voor ik het wist.Wat een verrassing om een kaart van Skiathos van jou te krijgen.Het ziet er zo mooi uit dat ik nu nog meer zin heb om te komen.Maar dat duurt
    niet lang meer,we hebben gisteren de
    reisdocumenten opgehaald,we moeten al om 6.15 uur vliegen.Dus gaan we een nachtje vlak bij Schiphol in een hotel slapen.Ik ben reuze benieuwd.
    Onze vacantie in Luxemburg was heel leuk.Vrienden(Wil en Jaap)waren er ook dus hadden we het overdag gezellig met elkaar en ook nog aardig weer.Elke avond moesten we bridgen in een restaurant en we zijn derde geworden aan het einde van de week.Er deden 32 paren mee.Dus daar waren we best tevreden mee.Het leverde
    2 flessen wijn op.De tweede week werd het weer minder,en er was geen kaarten meer en onze vrienden vertrokken om in Nederland naar de tandarts te gaan.Toen ging het ook nog bar onweren en daarom zijn we 2 dagen eerder naar huis gegaan.Maar thuis is het ook weer fijn.Wat een knus huis krijg je zeg!Je zou zeker zelf ook wel even willen kijken?Maar je hebt daar zoveel afleiding en werk dat de tijd voorbij vliegt.We vertellen heel vaak hoe geweldig je het daar doet.Daar zijn we beren-trots op.Opa kijkt nu naar de koffertjes en ik ga het laatste stukje meekijken.Heel veel liefs en tot heel gauw.xxxxxOma Annie
    rreisdocumenten opgehaald

  • 01 Juni 2008 - 21:29

    Opa Marinus:

    hoi lieverd
    ik keek naar linda met de koffertjes terwijl oma aan jou zat te schrijven.
    de finalist heeft meer dan een miljoen gewonnen,het was stik spannend.maar hij had vijf miljoen kunnen hebben ,dat zat namelijk in zijn koffer,no.3
    het zal je gebeuren.
    mooi huisje heb je in hetvooruitzicht!
    alle nieuwtjes heb je al van oma gehoord dus maar tot gauw.
    ik verheug me er op.
    dag scheet van me een hele dikke knuffel.
    opa marinus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Skíathos

Paula

Actief sinds 27 April 2008
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 32915

Voorgaande reizen:

04 April 2009 - 27 April 2009

de 2de hereniging van familie de Rave

28 April 2008 - 28 September 2008

Stage op Skiathos in Griekenland

Landen bezocht: