Long time no speak - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Paula - WaarBenJij.nu Long time no speak - Reisverslag uit Skíathos, Griekenland van Paula - WaarBenJij.nu

Long time no speak

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paula

22 Mei 2008 | Griekenland, Skíathos

Hallo lieverdjes!

Ik heb al weer een hele tijd niks op dez site geplaatst, dit komt omdat het nu drukker word en als je dan een keer wat vrije tijd hebt dan wil je gewoon even onder uit zakken in je stoel en even nergens meer aan denken!

Ik weet eigelijk niet zo goed waar ik moet beginnen want mijn hoofd is net een zeef hier en ik weet gewoon niet meer zo goed wat we allemaal hebben gedaan deze laatste paar dagen! Ik zal gewoon wat highlights geven die ik nog wel weet!

Ik ben afgelopen maandag in gezet om te helpen bij My Travel, dit is een scandinavische touroprator met erg veel hostessen alleen één daarvan moest afgelopen maandag terug naar Denemarken omdat haar oma erg ziek was geworden en daarom hadden ze mij gevraagd hun mee te helpen met het doen van een transfer vanaf het vliegveld naar de hotels. Ik vond dit erg lastig want je sprekt hun taal niet en je kunt ze in de bus dus ook neit veel vertellen van het eiland. Ze spreken opzich redelijk Engels maar te weinig om heel je verhaal te begrijpen! Ik heb dus alleen maar aangekondigd in welke volgorde we bij welke hotels zouden stoppen! De problemen volgde natuurlijk snel (je zal eens een transfer hebben zonder problemen) De bus chauffeur wist niet waar het hotel was dus hij stopte bij een supermarkt zonder tegen mij te zeggen dat hij alleen even ging vragen waar het hotel was! Dus ik heb alle mensen laten uitstappen en die kwamen gelijk anar me toe met allerlei vragen! Ze moesten naar Roulos Beach maar op mijn lijst stond alleen Roulos (er waren dus 2 hotels op het eiland met bijna dezelfde naam lekker handig) 1 van de gasten was al een keer eerder in het hotel geweest en wist gelukkig waar het was en gingen lopen met de anderen gasten achter hun aan! Gelukkig is alles uiteindelijk toch nog goed gekomen (dacht ik) Ik kwam terug op kantoor en toen bleek dat 1 van de gasten naar het kantoor had gebeld dat ze waren verdwaald en dat ze het hotel helemaal niet konden vinden! ohh oooooH maria (supervisor My Travel) was een beetje boos want ik had ze gewoon goed moeten afzetten, maar hoe moet ik nou weten waar hotel Roulos Beach is, ik ken alleen de hotels van Sudtours. Enfin uiteindelijk is iedereen goed terecht gekomen!

Van dinsdag heb ik echt geen idee meer wat we hebben gedaan! Volgens mij zijn we bijna de hele dag op het vliegveld geweest om verschillende touroperators te helpen met het regelen van bussen en taxi's!Ik heb op deze dag ook Duitse mensen van de Skiathos express moeten halen (een grote ferry wanuit Volos) en ik probeerde heel beleefd te vragen of ze eerst een paar dagen op het vaste land vakantie hadden gevierd maar mijn duits was ineens gewoon weg! Echt zoo raar, dat word nog wat met die Zwitserse dan! Jeetje! Dinsdag avond zijn we op excursie geweest! De excursie heette music & moonlight en je raad het al, je gaat op een boot onder het genot van Griekse muziek en eten de zonsondergang bekijken! Het was best leuk, vooral als je van die gekke Griekse dans houdt! Nou wij hebben in ieder geval lekker zitten suffen op die boot en ons geergert aan die gekke mensen haha! Toen we terug van de boot kwamen zijn we gelijk naar ons appartement gegaan en gaan slapen want we waren echt super moe!

Woensdag was voor mij de grote dag! Ik heb voor het eerst een echte transfer gedaan met praten en de hele mik mak! In het Engels! Ik heb een super leuk (ahum) mantel pakje gekregen van Thomas Cook, haha mijn rokje is te lang en het blousje te groot maar ik krijg binnen kort mijn eigen kleding die ze hebben besteld! Deze kleding had ik nog geleend van een ander meisje van Thomas Cook! :) De transfer ging opzich wel goed alleen je denkt er te makkelijk over! Wij spreken over het algemeen erg goed Engels, sommige gasten vragen zelfs of je Engels bent! Maar eht is toch wel erg moeilijk als je voor zo'n volle bus met mensen staat en door een microfoon moet praten! Maar goed alles is goed gegaan en ik denk dat als ik het eenmaal vaker doe dat het dan wel beter word :) Ik word ook betaald door Thomas Cook hiervoor dus dat is helemaal mooi :D

Verder hebben Tessa en ik of ja over het algemeen Tessa al erg veel excursies verkocht! We hebben echt al een fix bedrag aan commissie die we samen delen, dat vinden we wel zo fair nu ik nog geen touroperator heb! Ik gooi het geld voor Thomas Cook daar ook bij en we hebben afgesproken dat als we naar thenemogen dat we lekker gaan shoppen bij H&M! :D We weten alleen nog neit hoelang het gaat duren voordat we erheen mogen! We verwachten begin Juni! :D Gister (woensdag) was trouwens een erg stress volle dag ik moest eerst allemaal dingen faxen naar hotels en die fax is stom (echt zon apparaat wat je wel door de raam wil smijten) dus ik was al helemaal pissed en sjagerijnig! ooh nu krijg ik net weer een hele stapel om te doen! Heel fijn want ik haat dat ding en Christine weet dat ik het niet kan maar goed ik probeer het wel weer haha! Nou gister toen moest ik onder tussen 3 keer op en neer naar de haven rennen voor boot ticktets en daarna mezelf zo snel mogelijk in dat Thomas Cook pakje hijsen om naar het vliegveld te rennen! gisteravond meost ik in mijn eentje nog mensen van het vliegveld ophalen rond half 8! Tessa moest een host naar zijn hotels brengen (benieuwd naar haar spannende verhaal daar over kijk af en toe op haar site, ze zal het er zeker weten opzetten haha)Nou een mevrouw kwam niet opdagen vanuit het vliegtuig maar dat heeft Marion later gelukkig opgelost en ik moest in een keer onverwacht iemand opvangen die was gekomen met Sun isle! Normaal gesproken doet een vrouw genaamd Lynne dat maar die moest plots ook terug naar Engeland omdat haar moeder heel erg ziek is geworden! Dus dat moest ik ook ineens onverwacht doen haha en ik had niet genoeg taxi geld dus moest uit eigen zak betalen, niet erg natuurlijk maar onze administratie die we bij moeten houden van het taxi geld raakt daar door af en toe een beetje van in de war dus! Maar goed we rekenen het wel weer uit en dan komt het goed! Nou ik heb gister avond maar een pita gyros gehaald en gewacht op Tess want die was pas om half 11 thuis, heb ondertussen ook mijn was maar gedaan en mijn foto's opgehangen in mijn appartement :D nu ziet het er eindelijk gezellig uit :D Ik durfde ze in het begin niet zo goed op te hangen omdat ik bang was dat als ik ernaar keek dat ik dan in huilen zou uitbarsten door het missen maar het is nu wel beter dus ik kan het wel aan :D!

Nou ik ga maar weer eens even stoppen want anders word het verhaal wel heel erg lang!

Love you!!!

Yasú!!!

Pau!:D

  • 22 Mei 2008 - 10:13

    Mama:

    Lieve dochter van ons,
    Moest wel errug lachen om je verhaal van (mislukte) bustransfers. Zag het helemaal voor me. Mensen sjachie en achter degene aanlopend die het denkt te weten waar het is. Dom van die chauffeur ook! Maar je vergeet nooit meer waar dat hotel is!! Maak je nog een foto van je in je pakje? Hartstikke goed dat jullie zo succesvol zijn met jullie excursies. Jullie komen nog terug als rijke grieten! Hopelijk kunnen jullie snel naar Athene om het weer uit te geven. Faxen moet je goed behandelen en niet uitschelden, dan zeggen ze doe het lekker zelf!! In elk geval heb ik genoten van je avonturen, ik zit nog te gniffelen!! Heel veel plezier en succes met alle touroperators, je wordt wel erg allround nu he!
    Liefs mama

  • 22 Mei 2008 - 11:47

    Oma En Opa R.dam:

    Hoy Paula,
    We zitten te genieten van jouw verhaal. We kunnen ons voorstellen dat je nu nog dingen tegenkomt waar je op dat moment niet zo gauw een oplossing weet, maar dat went wel en later kijk je daarop terug en je kunt er dan gelukkig om lachen. Dat uitstapje naar Athene is dat ook een soort excursie of ben je dan vrij te doen en laten wat je wilt ?
    Wij hebben intussen onze nieuwe meubels gekregen en een ieder die komt vindt het mooi. Het is een brede bank en drie fauteuils en met enig geschuif met de overige spullen in de kamer staat het nu naar ons zin. Zo te lezen wordt je wel een allround hostess, door het inspringen bij de diverse reisbureaus. Heb je de kleding van Thomas Cook al gekregen. Terwijl ik dit zat te schrijven werden de oude meubels weggehaald, want die stonden sinds afgelopen maandag in de hal. Als je uit de lift stapte stond die behoorlijk vol. Maar het voordeel was dat je gelijk kon gaan zitten. We hopen dat je iets gemakkelijker opdracht (waar staan de hotels) en aardige gasten krijg. Je verwacht als vakantieganger dat alles goed geregeld is. We hebben vertrouwen in jou dat alles goed komt.
    Denken veel aan jou, groetjes en veel liefs van ons. xxx

  • 25 Mei 2008 - 13:35

    Rianda:

    Ha Paula,
    Ik heb genoten van jouw verhaal en vooral dat gedeelte over My Travel. Ik zie het helemaal voor me, dat gezicht van die buschauffeur die terugkomt bij de bus waar jij alle gasten al hebt laten uitstappen had ik heeeel graag willen zien. Haha. Kostelijk. Ga zo door, mag ik natuurlijk niet zeggen en wens ik je ook niet toe, maar ik heb er wel hartelijk en met tranen in m'n ogen om gelachen. Dit gaat nooit meer fout. Trek het je ook niet aan en je weet nu dat je het thuisfront aan 't lachen hebt gemaakt. O ja, laat Tessa daar vooral veel kleding kopen in Athene bij o.a. H&M want ik moet nú al twee shirts voor haar in Tilburg gaan kopen en toesturen. Straks moet ik een heel nieuwe garderobe gaan regelen voor haar. Haha, dus ik vertrouw hierin op jou.
    Succes verder met het gestoei met de fax. Kijk nu al uit naar jouw en Tessa's volgende bericht.
    Doei doeiiii
    Rianda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Skíathos

Paula

Actief sinds 27 April 2008
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 32919

Voorgaande reizen:

04 April 2009 - 27 April 2009

de 2de hereniging van familie de Rave

28 April 2008 - 28 September 2008

Stage op Skiathos in Griekenland

Landen bezocht: